برنامه فیزیکی طراحی مهد کودک,پایان نامه معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکان,رساله معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکان,ضوابط و سرانه های مورد استفاده در طراحی مهد کودک,طراحي مع,مطالعات معماري طراحی مهد کودک,معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکان
دانلود فایل اصلی پایان نامه معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکان از سایت
دانلود پایان نامه معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکاندر قالب Word و 243 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد========================================================تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.neginfile.ir@gmail.com info@neginfile.ir========================================================تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.قسمتهايي کوتاه از متن:چكيده ايده آل هر جامعه انساني تربيت و شكوفا كردن نيروها و استعدادهاي نسل جوان آن مي باشد كه در اين راستا خانواده ها اولين نقش را دارند . زيرا كودك در خانواده چشم مي گشايد و تا 7 سالگي كه آماده تحيل مي گردد فقط در فضاي تربيتي خانواده قرار دارد . ولي فضاي خالي بين مدرسه و خانه را هيچ نهادي به طور مشخص به عهده نگرفته است . اين فضاي خالي شامل اوقات فراغت بچه و به خصوص فصل تعطيلي مدارس كه تقريباً طولاني است مي شود . علاوه بر اين بيشتر وقت كودكان در مدارس به تعليم علوم مختلف مي گذرد و پرورش و تربيت استعدادها و خلاقيت ها تقريباً در سيستم آموزشي ما وجود ندارد پس سازمان يا نهادي مي باشد كه سيستم برنامه ريزي آن بر اساس يا پايه پرورش افكار و خلاقيتهاي كودكان باشد . زيرا در غير اين صورت سهل ترين نتيجه آن بيكار ماندن قواي فكري و رواني كودكان است . در واقع هدف هاي اصلي مراكز فرهنگي تربيتي كودكان پر كردن اوقات فراغت آنها به بهترين صورت و پرورش فعاليتها و استعدادهاي آنان است . اوقات فراغت پر ارزشترين موقعيت براي انديشه و تفكر مي باشد . حمايت مستمر و موثر كودكان در اوقات فراغت و در تعطيلات تابستاني نه تنها آسيب پذيري اجتماعي و كج روي اخلاقي آنها را در هر شرايطي به حداقل مي رساند بلكه آنان را در برابر همه آسيب ها و تهاجمات مصون مي نمايد . در مقايسه با ساير كشورها داراي بيشترين اوقات فراغت و تعطيلات هستيم و اگر براي پر كردن مطلوب و بهينه اوقات فراغت كودكان برنامه نداشته باشيم بديهي است كه آنها خود به اين كار اقدام خواهند كرد در آن صورت نيز بد آموزي ها و مشكلات رفتاري و اخلاقي در پيش خواهند داشت.مقدمه فرق بين معماري كودكان و بزرگسالان چيست ؟ آيا اين دو نوع معماري با هم فرق دارد ؟ آيا معماري يك بنا از سني به سن ديگر تغيير پذير است ؟ بي شك اين تغيير اجباري به نظر مي آيد . بعدهاي يعني براي كودكان امري است كه همگان بدان برخورد كرده ايم . اطاقي كه در طفوليت بزرگ مي شود بعد از گذشت سالها كوچك است . ديوار بلند اينك حصارك كوتاهي است ، اين خود گوياي مسئله سن و مقياس كودك بوده و با در نظر گرفتن اينكه تلاش عملي كودك معيار مي باشد جواب سئوال بالا مثبت است . اطفال با حركات سريع ، روح سركش ، آزادي سرشت و بازيگوشي و خارج بودن از تيپهاي بزرگسال ساختاري ديگر به طرح مي دهند . فضاي ساخته شده چه مفهومي براي كودك دارد ؟ درك كودك از فضا با درك ما كاملاً متفاوت است . او تمام تصاوير معمارانه را بر حسب هوش لحظه اي و تخيلش بكار مي برد . كودك دوست دارد فضايي قابل تغيير در اختيار داشته باشد تا بتواند ردپايي از خود در آن بجاي بگذارد و بدين ترتيب نقاط مشابه ويژه خود را بوجود آورد . اينگونه احساس تعلق به محيط دست مي يابد .فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:چکیده مقدمه روانشناسی کودک عوامل قطعی مؤثر در رشد هوش خلاقیت در کودکان روانشناسی اتاق کودک بهترین تزئین برای اتاق کودک خصوصیات کلی اتاق کودک طراحی اتاق کودک رنگ اتاق خواب کودک نور دمای اتاق کودک جاى بازى اتاق شادی پرسشنامه نتایج بدست امده از پرسشنامه پیشنهادات برای طراحی وچیدمان اتاق کودک با توجه به آنالیز های انجام شده منابع و ماخذچکیدهمقدمهمحیطهای مناسب کودکانهوا شناسی شهر بجنورد:جهت بادها:جمع بندی اقلیم در ساخت و ساز معماری:کودکان و معماری :معماری برای کودکان :علل و اهداف طراحی برای کودک :علوم :فرهنگ :هنرها :ورزشی – تفریحی :درک کودک از فضا ، فرم و محیطویژگی های ذهنی – روانی کودکان در معماری :کاربرد رنگ در معماری کودکان :معمار + مشاور :وسرانجام طراحی کردن :کودکان :جاهای جالب :جاهای زشت :چیزهای زیبا :چیزهای زشت :چیزهای مطلوب :مبانی ادراک فضا :ظرفیت ادراک :اصول طراحی :ایده های کلی طراحی :ایده های کلی فضا :ایده های ساختاری :حوزه تخیل بازیهای تخیلی و نمادین ، خلق ، تصور و تفکر در قالب بازی :پلها :حوزه فراگیری آشنایی با نشانه ها ، دنیای بزرگترها و آموزش :حوزه ماجراجویی بازی و سرگرمی صرف ، کاوش و جستجو :فرهنگ و لزوم گسترش مراکز فرهنگی در جامعه :فرهنگ :روانشناسی کودک :روانشناسی رشد :مفاهیم بنیادی در روانشناسی رشد :تعریف رشد :مفهوم پختگی (رسیدگی):مفهوم رشد و پرورش :گونه های تغییر در فرایند رشد :تغییر در اندازه و مقدار :ناپدید شدن برخی از قمستهای بدن :تغییر در نسبت :کسب مشخصات تازه :ماهیت و ویژگیهای رشد در انسان :وراثت :محیط :عوامل محیطی داخلی :عوامل محیطی خارجی :تغذیه :هوای آزاد و نور خورشید :بیماریها و آسیبها :وضع خانوادگی :ویژگیهای اجتماعی :ویژگیهای هیجانی :ویژگیهای عقلی :احتیاجات فضایی کودک ۳-۶ ساله :احتیاجات فضایی کودک ۶ تا ۹ ساله :تقسیم بندی دوران کودکی :رشد جسمانی در دروه دوم کودکی :شیوه استدلال پیش دبستانی ها :تکامل مهارتهای ادراکی :نگهداری :خصوصیات تفکر :ظاه و واقعیت :افزایش پردازش اطلاعات :مهارتهای حافظه ای :روند تکامل شخصیت :انگیزه پرخاشگری :تمایلات اتکایی و استقلال :انگیزه کسب موفقیت :ترس و اضطراب :همانند سازی :گروه بندی جنسی :رشدفراخود (وجدان):خلاصه و نتیجه بحث روانشناسی :بازی :کودک و بازی :بازیهای جنگی :بازیهای مهرورزی و عاطفی و احساسی :۱- بازیهای تقلیدی و اجتماعی۴- بازیهای اجتماعیبازیهای تمرینی :همولیک (نمادی) :بازی دارای قواعد و مقرراتتعریف بازی از بعد روانشناسی و تربیتی :تعریف بازی در ارتباط با زندگی اجتماعی :اهمیت و هدف بازی :ارزش جسمانی :تاثیرات روانی :بازی و رشد شخصیت :نقش بازی در استقلال کودک :الگوپذیری :بازی پایگاه دوستی ها :بازی منبع لذت :بازی جانشین کار :بازی بیانگر دنیای کودکان :بازی و تعلیم و تربیت :بازی و رشد عاطفی :بازی و رشد جسمی :سیستم بیولوژیکی متفاوت۱- عوامل ارثیعوامل اقتصادی و اجتماعی :۲- تمرین و کسب مهارتبازی و رشد و توسعه سیستمهای ارگانیک بدن :تاثیر بازی بر روی رشد عضلات بزرگ :تاثیر بر روی رشد سلسله اعصاب :تاثیر بر روی رشد دستگاه گردش خون:تاثیر بازی بر روی دستگاه تنفس :تاثیر بازی در پرورش حواس :بازی و رشد ذهنی :عوامل موثر در بازی :عوامل محیطی :عامل جنسیت در بازی :انواع بازی از جهت محتوا و کاربرد :بازیهای جسمی :بازیهای تقلیدی :بازیهای نمایشی :بازیهای نمادی :بازیهای تخیلی :بازیهای آموزشی :بازیهای محلی و سنتی :بازیهای ورزشی :۱- بازیهای آرام :۲- بازیهای پرتحرک :آزادمحاسباتیآزادمحاسباتی۳- خود رفتاری :آزادمحاسباتی۴- بازی با وسایل :فضای بستهفضای بازیمشخصات فنی فضای بازی کودکان و سرانه ها :زمین بازی ( از نوع ماجراجویی):مواد پرکننده نرم :خرده چوب :ماسه :شن و سنگریزه با قطر ۱۸-۱۲ میلی متر :کفپوشهای گیاهی مقاوم :مواد مصنوعی با خاصیت ارتجاعی :جنسیت وسایل بازی :ارزیابی انواع جنس پوشش سطح محوطه بازی :رنگ در زمین بازی :وسایل بازی و تجهیزات لازم :اسباب بازییهای چرخ دار :وسایل نقلیه واقعی :بالارفتن ، سرخوردن ، تاب خوردن :وسایل بازی برای برقراری تعادل :پرتاب کردن و گرفتن چوب و اشیاء :انواع بازی ها و تحولات آنها در سنین مختلف :الف – بازی های نمادی :ب – بازی های با قاعده :خصوصیات کالبدی فضای بازی کودکان :رنگ :رنگ زرد :رنگ قرمز :رنگ آبی :رنگ نارنجی :رنگ سبز :رنگ سیاه :نور :تعریف نقاشی کودک :مراحل نقاشی کودکان :مرحله ۷-۲ سالگی :مرحله خط خطی کردن از ۲ تا ۴ سالگی :مرحله طرح ریزی ۴ تا ۵ سالگی :مرحله شکل سازی و تصویرگری ۵ تا ۷ سالگی :توجه به نقاشی به صورت گروهی :نحوه ظهور توانایی خط خطی کردن ، نوشتن و نقاشی کردن :نتیجه گیری :تناسبات انسانی و نقش آن در طراحی فضاهای کودکان :اندازه بدن کودکان :ضرایب اندازه های تجهیزات نسبت به قد ایستاده کودک :اندازه های ساختاری بدن کودکان :تجهیزات و وسایل تعمیر و نگهداری :حفاظت و حصار :ویژگی فضای کودکمقدار فضا:چیزهایی که بچه ها در فضای باز دوست دارند :ابزار طراحی فضای باز ( در رابطه با کودک ):ماسه ، خاک و شن :ایمنی :شرایط ایمنی در فضا :ایمنی در محوطه :نرده های ایمن :ایمنی در مسیرهای حرکت :ایمنی در مسیر پله ها :ایمنی در راهروها :شرایط ایمنی پوشش کف :شرایط ایمنی درها :شرایط ایمنی پنجره ها :شرایط ایمنی در فضاهای بهداشتی :شرایط ایمنی تجهیزات :فضاهای خدماتی و تاسیساتی :انبار :موتورخانه :شوفاژ دیواری :درک کودک از فضا ، فرم و محیط :تاثیر محیط های جمعی بر روی کودکان :تاثیر همسالان و رابطه آنها بر کودکان :تغییر در رفتار اجتماعی کودک :تاثیرات متقابل محیط و کودک :محیط یک مجموعه ی آموزشی برای کودکان :مواقع بی نیازی و دلزدگی از جمع :شناخت و تحلیل روحیات ، نیازها و توانایی های کودک :فرآیندهای رشد کودک:نظریه های عمومی آسیب شناسی کودک:الگوهای روان پویاییالگوهای دلبستگیالگوهای رفتاری- تقویتالگوهای یادگیری اجتماعیالگوهای شناختیالگوهای سرشتی- عصبی زیستیالگوهای عاطفیالگوهای نظامهای خانوادگیتعریف افسردگی دوران کودکی:ملاکهای تشخیصی:اختلال افسرده خویی:خلاصه ای از بررسی اختلالهای اضطرابی و ترس در کودکان:اهمیت تعامل همسالان برای رشد طبیعی:زمینه های رشد کودک :رشد فیزیکی :رشد ذهنی :رشد اجتماعی :رشد عاطفی :اطلاعات مربوط به کودکان :خصوصیات جسمانی ، ذهنی ، عاطفی ، اجتماعی کودک ۳ تا ۴ سالخصوصیات جسمانی :خصوصیات ذهنی :خصوصیات جسمانی ، ذهنی ، عاطفی ، اجتماعی کودک ۴ تا ۵ ساله :خصوصیات جسمانی :خصوصیات عاطفی ، اجتماعی :خصوصیات ذهنی :خصوصیات عاطفی ، اجتماعی :خصوصیات جسمانی :خصوصیات ذهنی :خصوصیات عاطفی ، اجتماعی :خصوصیات جسمی ، ذهنی ، عاطفی ، اجتماعی کودک ۶ تا۹ سال :خصوصیات جسمی :خصوصیات ذهنی :خصوصیات عاطفی ، اجتماعی :فعالیت ها و بازی های آموزشی کودکان :فعالیت ها و بازی های آموزشی گروه سنی نوپا :فعالیت ها و بازی های آموزشی گروه سنی نوباوه :– کودکستان توبین گن Tubingen آرنو لیدررArno Ledererمعماران:جاهای جالب:جاهای زشت:چیزهای قشنگ:مدیر:معماران:معماری در نقاشی کودکان:فصل معماران:کودکان:آنها دوست دارند:مدیریت:نظرات معمار:پنجره ها و درب ها:چیزهای زشت:گروه کودکستان:کودکانجاهای زیبا:بالکن ها:چیزهای زشت:مدیریت:کودکانجاهای جالب:معلمین:ضوابط و سرانه های مورد استفاده در طراحی مهد کودکمقدمه۱- اندازه های بدن کودک۲- ضریب اندازه های تجهیزات نسبت به قد ایستاده کودک۳- درب ها۴- پنجره۵- تجهیزات مهد کودک۱-۵- الزامات عمومی۲-۵- ضوابط تجهیزات۶- توصیه ها۷- ضوابط طراحی فضای باز و محوطه۱-۷ الزامات عمومی۲-۷ طراحی زمین بازی۳-۷- وسایل بازی۱- چرخ و فلک۲- سرسره۳- تاب۴- بالاروندهپشتيباني: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فايل، نام خريدار و مشکل خود را پيامک و يا در تلگرام عنوان بفرماييد تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاين قادر به دانلود فايل خواهيد بود و همچنين يک نسخه از “لينک دانلود” نيز براي شما ايميل مي شود.
برچسب ها:
پایان نامه معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکان رساله معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکان مطالعات معماري طراحی مهد کودک ضوابط و سرانه های مورد استفاده در طراحی مهد کودک برنامه فیزیکی طراحی مهد کودک معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکان طراحي مع
دانلود پایان نامه معماري طراحي کانون پرورش فکری کودکاندر قالب Word و 243 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد